четвъртък, 18 август 2011 г.

НА УЧИТЕЛЯ - С ЛЮБОВ



СЪЛЗИТЕ НА ДЪЖДА



Хладен следобед, събота беше,



пих по неволя горчиво кафе.



Бе притъмняло, с грохот валеше,



слънчево беше в мойто сърце.



Сушава стряха бе кафенето,



аз бях птица с мокри крила.



С непрестанен взор към небето,



но на суша, далеч от дъжда.



И поседнах във ъгъл самотен,



с мокри дрехи, но с ведра душа,



с оптимизъм в душата закотвен.



В този миг влезе дъжда.



Поприведено, сгърчено старче



дръпна стола и седна до мен.



Бе преминал през цялото барче



и ми каза с тъга "Добър ден".



Аз му кимнах и отговор дадох.



Седна той и тогава се взрях-



като филм от отминала младост,



свой учител в него познах.



Бе одърпан и с мръсни ръкави,



без коса, със сплъстена брада



и кафето във миг ме задави,



по-горчив стана денят.



Неудобно ми беше да кажа,



че познах го-учителя мой,



и виновен, живял ненаказан



се почувствах. Светец беше той.



Извади мълком кърпичка стара,



изсипа шепа стотинки от там,



чай поръча, поиска цигара,



бе изгубил младежкия плам.



Заговори за своите болки-



стар бил, болен, останал и сам,



а очите му-влажни, дълбоки,



бяха същите, както ги знам.



Със ръката, с която съм писал,



насърчаван от стареца благ,



аз посегнах и чая платих му,



той учтиво усмихна се пак.



Недопито кафето остана,



станах мълком, тръгнах в дъжда,



а душата ми-кървава рана.



Как дъждът ми обърна деня.



Млади баровци, нагли, неуки,



със парите купуват души,



а светците, дето ни учеха,



ги забравихме в сетните дни.



И понесъл цялата болка



от неправдата в нашия свят,



мен прониза ме вляво, дълбоко.



със сълзи и дъждът заваля.



ТОНКА ТОДОРОВА -ГПАЕ "ГЕО МИЛЕВ" - БУРГАС



Скъпи ученици, наближава нова учебна година, наближават нови трепети, нови усилия, нови изпитания. Стихотворението, което сте прочели не е професионално, то е сътворено от ученик, ваш връстник и звучи искрено. Благодарствените думи към учителите са винаги недостатъчни и винаги вълнуващи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар