неделя, 16 септември 2012 г.

НОВА УЧЕБНА ГОДИНА – НОВИ ОЧАКВАНИЯ, ПРОБЛЕМИ И , ДАЙ, БОЖЕ!, РАДОСТИ

Всички сме подвластни на емоцията 15 септември, която тази година е 17 септември. Или имаме деца, внуци, или ги очакваме, или самите ние сме ученици и вълнението ни е отработено и истинско. Каквото и да говорим за реформи, нов закон за образованието, поколение от неподатливи деца и пр. негативности, радостното чувство надделява и това е най-приятното. Приготвяме трепетно подходящи дрехи – възможно най-красиви и цветни- в синхрон с настроението ни и сме готови на ново начало… И ритуалите в училищата са традиционни, и украсите- при толкова старание и амбиции са рутинни, и словата са очаквани и познати. Но вълнението – то винаги е ново, винаги е прелестно, винаги има едни малчугани, които правят първите си стъпки в училище и внасят своята невинност и очарование. Училището е като живота – винаги нов, винаги понятен и винаги вълнуващ - за всеки от нас. С всяка житейска трудност и радост, колкото и банализирани са да те. Училищният звън и тази година ще предизвести началото на учебната 2012/2013 година. Менчето, украсено със здравец, ще плисне водата си пред крачетата на малките и по-големи ученици- да им върви „по вода”! Ръководители и учители с неволна въздишка ще осъществят ритуала и ще се почерпят със сладкиш и кафе- да е сладка учебната година и горчивината на кафето да е лека и приемлива!
Нека новата учебна година бъде спокойна, ведра, плодотворна, нека между училищните стени се зародят приятелства, които ще топлят днешните ученици през целия им живот, нека учителите останат с прекрасното чувство, че са необходимите, че са важните личности, които пренасят знанието чрез словото си, нека родителите преоткрият с очите на днешните учителите топлината на учителите от тяхното детство, нека ръководителите имат повече споделени успехи, отколкото недоразумения и тревоги… И като пред риболов да кажем : Успех и на слука, скъпи учители, ученици и родители! Ключови думи: нова учебна година, откриване, ритуали, пожелания

Няма коментари:

Публикуване на коментар