четвъртък, 4 март 2010 г.

Да си припомним за ЧУДОМИР

Ако не сте разбрали досега- в библиотеката на СОУ"Св.св.Кирил и Методий"-гр. Карнобат можете за намерите актуална информация и демонстрация на почти всяко културно събитие.
На 20 март българската общественост трябва да отбележи 120 години от рождението на писателя Димитър Чорбаджийски, известен с яркия си псевдоним ЧУДОМИР. За по-зрелите поколения името и творчеството на Чудомир са познати и обичани. Неговите сатирични разкази и пародии и днес са актуални и въздействащи. Но подрастващите - учениците- сега откриват важните неща и в училищната библиотека могат да добавят, кога по-натрапчиво, кога по-деликатно, знания. И така- експонираната изложба от книгите на Чудомир е предоставена на учениците, учителите и цялото училищно присъствие, за да припомни и да подкани да прочетем страничка от творчеството му. Ето и няколко реда от биографичния му разказ "Болестта писателство": " От болестта писателство се заразих за пръв път по време на студенството и боледувах, докато завърших. След около 30 години отново ме сгази, измъчва ме още 6-7 и пак ме остави. Оттогава ето вече 20 години не ме е хващала здравата. Болестта ми е хроническа, с дълги периоди, поради което за 70 години едва можах да стигна до фейлетона и късия хумористичен разказ. За да напиша по-солидна литературна творба, ще са ми нужни, значи, най малко още 70 години. Това, разбира се, няма да стане ,и толкова по-добре, защото право да ви кажа, хуморът освен че е много трудна работа, но и много главоболна и неприятна работа. .."

Няма коментари:

Публикуване на коментар