понеделник, 8 юли 2013 г.
Лято е! Да се насладим на красотата на най-любимия сезон! Да полетим, макар виртуално...
175 г. от рождението на Фердинанд фон Цепелин – немски граф, генерал, конструирал дирижабли (1838-1917)
Фердинанд Граф фон Цепелин (нем.: Ferdinand von Zeppelin), германски благородник, генерал, конструктор на дирижабли, е роден на 8 юли 1838г. в Констанц (Германия).
Граф Цепелин завършва през 1854 г. военната академия в Лудвигсбург и през 1857 г. ставаофицер в германската армия.
От 1861 до 1865 г. Ф. Цепелин участва като доброволец в Гражданската война в САЩ на страната на Севера. След войната взема участие в експедиция по Мисисипи, по време на която за първи път се издига във въздуха с аеростат.
След завръщането си в Европа граф Цепелин участва във Австро-пруската война (1866 г.) и въвФренско-пруската война (1861-1865 г.), достигайки до бригаден генерал.
През 1891 г. ген. Цепелин преминава в запаса и започва да се занимава с конструиране и изпитване на дирижабли. Неговият първи модел еLZ-1, с обем 11 300 м3, а първият полет е извършен от самия Цепелин на 2 юли 1900 г. Дирижабълът се оказва твърде бавен, тъй като са използвани два бавни двигателя Даймлер с мощност по 16 hp. Поради лошото време полетът продължава едва 20 минути.
През януари 1906 г. граф Цепелин построява втория си дирижабъл - LZ-2, който вече започва да се нарича цепелин. Този апарат се оказва също неудачен - по време на полета се откъсват двигателите му и той трудно е приводнен в езерото. На 9 октомври 1906 година с дирижабълLZ-3 прелита 97 km за два часа. През 1908 г. граф Цепелин създава сполучливия си модел LZ-4 и самият той прекарва на борда му във въздуха 8 часа, прелитайки в Швейцария.
Граф Цепелин е в основата за създаването на Luftschiffbau Zeppelin GmbH, а през 1909 г. основава първата в света транспортна авиокомпания - Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft (DELAG) - (Германски дирижабли) за граждански превоз на пътници и товари. За целта се построяват в най-големите градове огромнихангари и мачти за привързване на машините. На следващата година започват редовните вътрешни пътнически полети и до 1914 г. няма нито една авария. За същия период са построени 25 апарата, от които 6 са пътнически.
По време на Първата световна война Германия е единствената държава, която притежава цепелини с твърда конструкция. Дирижаблите на граф Цепелин започват да се използват и за военни цели - първоначално като разузнавателнисредства, но скоро след това към тях са монтирани картечници и са навесени бомби за военни действия.
Граф Фердинанд фон Цепелин умира в Берлин на 8 март 1917 г. И след смъртта му, неговата фирма продължава тази специфична дейност.
Днес цепелините са част от летния релакс, една прелестна емоция, която може да си позволи всеки, който има усет към силните преживявания.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар